vintertröttheten har slagit till

Var och kikade på en gård i tisdags. Drömstället. Fin grusväg som ledde till ett rött hus med vita knutar, jättestor tomt och gräsmatta med både vedbod och garage, utsikt över en fin sjö och vattenfall som hördes när man gick i trädgården. Skogen precis bakom. Knappt några grannar. Jag är kär.
 
Nu håller jag alla tummar och tår att vi får hyra detta, det är bättre än jag någonsin kunnat drömma om och det får mig att tappa andan. Precis så vill jag bo. Precis så! Djuren är naturligtvis välkomna och jag kan inte tänka mig något bättre ställe än det här. Kan inte jag få ha lite tur för en gångs skull? 
 
Utöver euforin för detta eventuella boende så är jag vinterdeppig och extremt trött. Jag kan sova hur mycket som helst. Det enda jag orkar just nu är mina långpromenader med min älskade hund.. Skogen och dess syre får mig att vakna till, tankarna blir klara och en gnutta ork infinner sig. Jag hämtar kraft vid det vackra vattenfallet i min favoritskog.
 
Jag har varit dålig på att aktivera Rex mentalt dessa dagar men imorgon är det skärpning! Spår på morgonen, milen på eftermiddagen, lydnadspass efter det och sedan fryst färskfoder i en kong som han får kämpa med innan läggdags. Kanske att vi hinner med ett sök också?

I helgen ska vi tillbaka till det där underbara stället och kika en gång till. Håller tummarna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0