Kärlek, glädje, samarbete, vänskap..

Trött, kall och snorig tjej som skriver. Förutom halkan på vägarna så är förkylningarna det enda negativa med den här årstiden! Man fryser och näsan rinner konstant. Annars är vintern bra mysig.
 
Jag ligger i soffan framför nat geo wild med raggsockorna på och en knut på huvudet. Rex ligger på golvet och gnager på det stora älgbenet vi fick från jägaren förra veckan. Han är nöjd och glad efter promenad, lydnad och en sökövning!
 
Har börjat planera våran träning nu vilket leder till fler lyckade pass. Vill man komma långt så är planering och struktur nyckeln! Samtidigt är det viktigt att varje gång utvärdera för att utvecklas och finna lösningar till nästa träning. Men jag börjar se klara förbättringar och framförallt på koncentrationen! Inte lätt med en flock höns som springer runt bredvid oss, grannschäfern som skäller eller när katterna rusar förbi inomhus. Duktiga pojk!
 
Hundsporten är relativt ny värld som har öppnat sig för mig och jag lär mig så otroligt mycket varje dag. Vad fantastiskt kul det är! Jag vill prova allt! Jag har satt upp ett par delmål som jag hoppas klara av inom en två års period och prickar vi mer så är det bara en bonus. Jag bygger våran träning på lek och jobbar varje dag för att få till en vi-känsla. Det är så himla roligt och rörande när man sätter ett moment perfekt och Rex sprudlar av glädje för att bollen kommer.
 
Då kan jag nästan inte låta bli att fälla en liten osynlig glädjetår.. 
 
 det är du och jag, för resten av ditt liv.. 
 
Imorgon är det äntligen helg och jag ska njuta till fullo. Har sovit dåligt hela veckan så en rejäl sovmorgon kommer sitta fint. Nu ska jag beställa 30 kilo färskfoder, borsta tänderna och sedan hoppa i säng, mätt och trött. Får ha nässprayen nära tillhands inatt, det känner jag tydligt..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0