Blå stjärnan, hit och dit..

Finns det något värre än när ens bästa vän är dålig?

Började dagen innan nyår då Rex kräktes säkert sju gånger. Ringde blå stjärnan och han fick komma in direkt, men blev bättre när vi kom dit så efter undersökningen åkte vi hem. Dagen efter, på nyårsafton, kunde han inte bajsa och det kom lite kräk till. Så två dagar efter det åkte vi till BS, igen. Han röntgades och  man kunde se att han dels var lite förstoppad samt att tarmarna var fulla med gas. Detta trots att han äter färskfoder, vom og hundemat!
 
Vi åkte hem. Fått springa upp minst tre gånger varje natt sen dess för att släppa ut honom. Han började med pro-kolin, så att hans mage skulle stabiliseras. Men imorse så fick jag nog.. Han hade svårt att resa sig upp och att sätta sig ner såg ut att göra riktigt ont.. Anledningen till detta fick vi höra hos vet var att diarrén hade slagit ut ett särskilt ämne. Så vi tryckte på gasen till göteborg och tog temp, ingen feber, och blodprover. Veterinären tog beslut om att han skulle stanna kvar minst över natten, och tårarna bara började spruta och tankarna for runt i huvudet - hur ska jag kunna lämna min bästa vän? Sviker jag honom nu? Hur ska jag klara mig?
 
Som tur är så hade jag mitt tvåbenta hjärta med mig som kunde lugna mig lite. Jag försökte tänka med hjärnan och inte känna med hjärtat, så mer realistiska tankar började snurra. Inte sviker jag min bästa vän för att jag ger honom den bästa vården så att han blir frisk? Blå stjärnan är det största djursjukhuset i Sverige och jag tror knappast det finns något bättre ställe för Rex.. Även om det hugger i hjärtat att inte ha honom här, han är verkligen mitt allt och min allra bästa vän.. 
 
Nu håller vi tummarna att jag får hämta honom imorgon. Min älskade..<3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0