Spår och lydnad..

Började denna regniga morgon med ett 200 meter långt fältspår med tre vinklar och en apport. Under tiden jag la spåret kom en tant fram och frågade vad jag höll på med egentligen.. Innan jag med ett gott skratt förklarade så måste hon ha trott att jag var mentalsjuk som gick där helt ensam och trampade och fäste snitslar i grästuvorna som stack upp, haha.
 
Herrn gick fint och noggrant, lite slarv på en sträcka men jag tror att det var näringen från första vinkeln som strulade till det, skinka gör honom väldigt uppåt. Apporten markerades fint men även där har vi mycket att träna på - vi båda är ju nybörjare.
 
Efter spåret körde vi lite lydnad och självklart massor av bus och lek, naturligtvis var han lös. Jag har verkligen fått till vardagslydnaden på honom riktigt jävla bra! Kommer det ett rådjur, en annan hund eller människa och han ens överväger att springa fram så är det bara att harkla sig så TVÄRNITAR han. Jag är stolt faktiskt! Älskade hund.
 
Även uppspeltsbetten som ibland kunde komma när vi tränar är helt borta, det tackar vi för ;)
 
Nu är det lunch och städ som gäller, sedan det jag bävat för hela dagen - nationalekonomi..
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0